De Imagerie / Projecten / Visite Feb’19 / Expo Globe Aroma & Hana Miletić

GLOBE AROMA & HANA MILETIC - ‘TXT, IS NOT WRITTEN PLAIN (DRAFT 4)’ - 2017

EXPO OPEN
20.02.2019 - 23.02.2019
Het Bos, Ankerrui 5-7, Antwerpen

Wednesday 20.02.2019, Mimouna Amri, Bouchra Lamsyeh, Hana Miletić, Shurouq Mussran, Françoise Nibagwire, Shilemeza Prins and Els Rochette will open the expo and show a film by Françoise Dasques. - Info & tickets here!

txt, Is Not Written Plain (draft III), with Globe Aroma, 2017. Audio installation with 12 handmade felts on metal backdrop stands. Installation view Hana Miletić: Dependencies, WIELS, Brussels, 2018 © Kristien Daem

txt, Is Not Written Plain (draft III), with Globe Aroma, 2017. Audio installation with 12 handmade felts on metal backdrop stands. Installation view Hana Miletić: Dependencies, WIELS, Brussels, 2018 © Kristien Daem

Globe Aroma & Hana Miletić - ‘txt, Is Not Written Plain, draft 4’ (2017)

NL/ De audio- en textielinstallatie is het resultaat van een langdurige samenwerking tussen een groep vrouwen van het Brusselse open kunstenhuis Globe Aroma en kunstenares Hana Miletić. Het werk bestaat uit handgemaakte vilten en geschreven poëzie, voorgedragen door de deelneemsters. Wolvilten is een van de oudste handgemaakte vormen van textielwerk. Het vereist geen ander instrument dan je handen. De poëtische teksten zijn vrije associaties van woorden die geïnspireerd zijn door het proces van het vilten en de plasticiteit van (de) taal zelf. Er is een micropolitieke dimensie aan deze verscheidenheid van handen en stemmen, die de techniek van het vilten poëtisch weerspiegelt.

EN / The audio and textile installation is a result of an extensive collaboration between a group of women of the Brussels open art house Globe Aroma and artist Hana Miletić. The works consists of handmade felts and written poetry, recited by the participants. Wool felting is one of the oldest handmade forms of textile work. It doesn't require any other instrument than your hands. The poetic texts are free associations of words inspired by the process of felting and the plasticity of (the) language itself. There is a micropolitcal dimension to this diversity of hands and voices, which poetically reflects the technique of felting.